Korzyści z wykonywania ćwiczeń na drążku do podciągania

ByDaniel

Korzyści z wykonywania ćwiczeń na drążku do podciągania

Coraz więcej osób w Polsce korzysta z siłowni i profesjonalnych narzędzi do ćwiczeń. Jedną z najpopularniejszych aktywności jest trening na drążku. Tego rodzaju ćwiczenia mogą wydawać się trudne do opanowania, kluczem jest jednak wiedza o tym, jak oddziaływać na poszczególne mięśnie. Prawidłowo zastosowany drążek do podciągania pozwala wzmocnić organizm i uzyskać bardziej smukłą sylwetkę.

Wzmacnianie mięśni całego ciała

Można wymienić wiele korzyści z ćwiczeń wykonywanych na drążku. Dzięki podciąganiu jednocześnie wzmacniane są mięśnie całego ciała. Trening najmocniej oddziałuje na ramiona, a także mięśnie grzbietu. Są one w dużym stopniu napinane podczas podciągania i muszą dźwigać ciężar ciała. Drążek do podciągania pozwala osiągnąć wymarzoną smukłą sylwetkę. Utrzymanie w jednej pozycji ciała przez kilka sekund nie jest łatwe i wymaga sporego wysiłku. W związku z tym podciąganie poprawia jędrność skóry i w naturalny sposób pozwala na szybkie pozbycie się nadwagi.

Ćwiczenia poprawiające kondycję

Drążek do podciągania powinien być wykorzystywany regularnie. Pozwala to rozwijać wybrane partie mięśni, które z czasem staną się bardziej wytrzymałe. Pierwsze rezultaty można zauważyć już po około 7-10 dniach ćwiczeń, co zachęca do treningów. Podciąganie działa korzystnie na mięśnie klatki piersiowej, dlatego ćwiczenia tego typu są szczególnie polecane kobietom zainteresowanym podniesieniem i ujędrnieniem swojego biustu. Drążek do podciągania pozwala także zwiększyć siłę i poprawić ogólną kondycję fizyczną organizmu.

Prawidłowe korzystanie z drążka

Aby odnieść korzyści z ćwiczeń na drążku, trzeba nauczyć się efektywnie korzystać z tego narzędzia. Należy złapać go obiema dłońmi na szerokość barków. Uchwyt musi być mocny, aby mógł utrzymać ciężar całego ciała. Następnie należy napiąć mięśnie ramion, grzbietu oraz łopatek. Początkowo może to sprawiać trudności, dlatego wiele osób skupia swoją uwagę na jednym punkcie przed sobą. Można w ten sposób uzyskać lepszą koncentrację i szybciej nauczyć się napinać różne partie mięśni. Kolejnym krokiem jest właściwe podciąganie. Na drążek należy napierać klatką piersiową, jednocześnie ciągnąć ciało w górę za pomocą mięśni ramiom i grzbietu. Warto pomyśleć o skrzyżowaniu stóp, co ułatwia utrzymanie ciała w jednej osi. 

Trening dostosowany do kondycji

Pociąganie powinno być powtarzanie co najmniej 2-3 razy podczas pojedynczego treningu. Wraz z biegiem czasu ilość powtórzeń może rosnąć do około 10-12 jednorazowo. Ćwiczenia nie mogą być zbyt obciążające i ich ilość musi być regulowana przy uwzględnieniu aktualnej sprawności osoby wykonującej ćwiczenia. W razie wątpliwości warto skonsultować się z profesjonalnym trenerem, który pomoże dobrać indywidualny program ćwiczeń obejmujący Drążek do podciągania do treningu domowego i inne urządzenia dostępne w siłowni.

About the author

Daniel administrator