Drążek do podciągania – jak wybrać odpowiedni

ByDaniel

Drążek do podciągania – jak wybrać odpowiedni

Na wzmocnienie części ciała takich jak ramiona, plecy czy po prostu rozbudowa mięśni głównym i  najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie własnego ciężaru ciała oraz zastosowanie drążka po podciągania. Z tego sprzętu nie trzeba korzystać tylko na siłowniach. Drążek do podciągania może być stosowany we własnym domowym zaciszu, ponieważ nie zajmują dużo miejsca.

Prosty i skuteczny trening z drążkiem do podciągania

Ćwiczenia podciągające ciężar ciała to podstawa każdego siłowego treningu.

Regularne treningi sprawiają nie tylko lepszą formę naszego ciała, ale także poprawiają nastrój. Trening z wykorzystaniem drążka do podciągania, poza rozbudową tkanki mięśniowej oraz wzmocnienia pleców, wspomagają zwalczyć bóle kręgosłupa. 

Dostępnych jest wiele rodzajów drążków do podciągania. Wybór może być przez to kłopotliwy. Przed wyborem warto zapoznać się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru drążka. Następnie zastanowić się, który będzie odpowiedni do domowych ćwiczeń podciągających.

Drążek do podciągania i wyrzeźbienia sylwetki – parametry na jakie trzeba zwrócić uwagę 

W chwili wyboru drążka trzeba zwrócić szczególną uwagę na takie parametry jak:

– sposób mocowania

– wygięcie, wykończenie, uchwyty

– nośność

Sposób mocowania

Przy drążkach rozporowych trzeba pamiętać o dokładnym zmierzeniu szerokości drzwi oraz sprawdzeniu wagi osoby ćwiczącej. Żadne z tych nie może przekraczać wartości wyznaczonych przez producenta.

Nośność

Parametr ograniczenia masy ciała dotyczy każdego rodzaju drążków: instalowanych do sufitu, ściany czy drzwi. Ten aspekt w żadnym przypadku nie może zostać przekroczony. Prawidłowo dobrana nośność do masy ciała jest wtedy kiedy zostaje duży zapas między maksymalnym obciążeniem a wagą osoby ćwiczącej.

Wygięcie, wykończenie, uchwyty

Wykończenie uchwytów drążka trzeba dobrać do własnych preferencji. Uchwyty mogą być pokryte specjalną substancją mającą wpływ na poprawę chwytu lub wyposażone w powierzchnię gładką.

Jaki wybrać drążek do podciągania?

Na początek trzeba się zastanowić, jakie ćwiczenia planuje się wykonywać.

Drążek rozporowy idealnie sprawdzi się podczas klasycznego treningu, bez dodatkowych uchwytów. Doskonały do ćwiczeń mięśni biceps, klatki piersiowej, mięśnie pleców, ramiom oraz mięśni brzucha i czworobocznych.

Dla osób oczekujących wszechstronnego treningu z drążkiem do podciągania nada się drążek z dodatkowymi uchwytami. Uchwyty te mają przeznaczenie do chwytów szerokich oraz młotkowych. Można zastosować różne rozstawy, ułożenie rąk. Nie ma przy tym żadnych ograniczeń.

About the author

Daniel administrator