Drążek do pdciągania

ByDaniel

Drążek do pdciągania

   Podciąganie na drążku jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń rozbudowujących i wzmacniających ramiona oraz plecy. Wpływa także na wygląd klatki piersiowej. Zadanie to wymaga jednak odpowiedniej techniki. Drążek jest też bardzo prostym sprzętem w użytkowaniu. Można na nim ćwiczyć na wiele sposobów, wszystko zależy od naszych aktualnych możliwości i preferencji. 

Jak ćwiczyć na drążku?

   Drążek do podciągania można wykorzystać na różne sposoby. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy uzyskać. Podciąganie jest trudnym ćwiczeniem, szczególnie dla osób początkujących i dopiero zaznajamiających się z tym sprzętem. Wymaga ono dużo siły i precyzji. Jednak wszystko jest kwestią prób i wprawy.

   Pozycją wyjściową jest złapanie drążka podchwytem lub nachwytem, ciało musi być opuszczone, a ręce wyprostowane. Nachwyt jest opcją trudniejszą do wykonania, więc na początek zaleca się podchwyt, gdzie dłonie są ułożone na drążku wnętrzem w naszą stronę. Następnie należy unosić ciężar ciała do momentu, aż broda nie znajdzie się nad drążkiem. Ramiona powinny być rozstawione szerzej niż barki, a nogi mogą być lekko ugięte lub skrzyżowane. Głowa musi być stabilna, a wzrok skierowany przed siebie. Nie należy robić tego ćwiczenia w pośpiechu, warto skupić się na odpowiedniej technice i nie zapominać o oddechu. Istotnym jest, aby nie przesadzać z ilością serii. Jest to trening bardzo wyczerpujący, więc należy robić go z głową i nie forsować organizmu.

Po nabyciu wprawy można wykonywać różne kombinacje podciągania. Istnieje możliwość ćwiczeń w dwuchwycie lub chwycie naprzemiennym, a także podciąganie na jednej ręce. Jest to jednak najtrudniejszy sposób i zaleca się go osobom zaawansowanym.

Możemy również zmieniać rozstaw barków na inne szerokości, czy wraz z unoszeniem ciała podnosić wysoko kolana. Rodzaj podciągania należy dopasować do poziomu naszych umiejętności, aby nie zrobić sobie krzywdy i nie zniechęcać się do dalszych prób.

Jaki drążek do podciągania wybrać?

   Pocieszający jest fakt, że aby zacząć ćwiczyć podciąganie na drążku, nie musimy zapisywać się na siłownię. Drążki i poręcze do ćwiczeń możemy nabyć w każdym sklepie sportowym i zamontować w domu. Oferta jest bardzo szeroka, a ceny zróżnicowane. Sprzęty te różnią się sposobem montażu i kształtem.

Jakie są rodzaje drążków?

   Drążek sufitowy charakteryzuje się stałym mocowaniem. Nie zajmuje miejsca, a jego konstrukcja jest bardzo stabilna i wytrzymała. Drążek ścienny również jest bardzo solidny, a sposób jego zamontowania nie ogranicza możliwości wykonywanych ćwiczeń. Kolejnym drążkiem jest drążek montowany do framugi drzwi. Wyróżnia się tym, że nie umieszcza się go w futrynie na stałe. Jest łatwy w montażu i nie zajmuje miejsca.

   Iną kwestią w wyborze jest kształt. Wyróżniamy drążki proste lub wygięte. Te proste są najtańszą i najprostszą opcją, która niestety może nie satysfakcjonować. Taki drążek to tylko metalowa rura, po której mogą ślizgać się ręce. Chyba, że wybierzemy opcje z nakładkami, dzięki którym nie będzie potrzeby dodatkowego inwestowania w rękawice antypoślizgowe. Istnieją również drążki z wygiętymi zakończeniami i nakładkami, które ułatwiają utrzymanie pozycji. 

   Przy zakupie należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Ważną informacją jest jakie maksymalne obciążenie wynosi dany sprzęt. Należy je odpowiednio dopasować do użytkownika. Poza tym trzeba zastanowić się nad kwestią miejsca, jakim dysponujemy oraz jakiego będziemy potrzebować do swoich kombinacji. Istotną rolę grają również fundusze, jakimi dysponujemy na zakup.

   Podciąganie na drążku przynosi wiele korzyści. Wzmacnia różne mięśnie, rozbudowuje sylwetkę, a także pomaga w osiąganiu celów i pokonywaniu własnych ograniczeń. Warto więc zastanowić się nad jego zakupem. 

 

 

About the author

Daniel administrator