Home

ByDaniel

Drążek do pdciągania

   Podciąganie na drążku jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń rozbudowujących i wzmacniających ramiona oraz plecy. Wpływa także na wygląd klatki piersiowej. Zadanie to wymaga jednak odpowiedniej techniki. Drążek jest też bardzo prostym sprzętem w użytkowaniu. Można na nim ćwiczyć na wiele sposobów, wszystko zależy od naszych aktualnych możliwości i preferencji. 

Jak ćwiczyć na drążku?

   Drążek do podciągania można wykorzystać na różne sposoby. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy uzyskać. Podciąganie jest trudnym ćwiczeniem, szczególnie dla osób początkujących i dopiero zaznajamiających się z tym sprzętem. Wymaga ono dużo siły i precyzji. Jednak wszystko jest kwestią prób i wprawy.

   Pozycją wyjściową jest złapanie drążka podchwytem lub nachwytem, ciało musi być opuszczone, a ręce wyprostowane. Nachwyt jest opcją trudniejszą do wykonania, więc na początek zaleca się podchwyt, gdzie dłonie są ułożone na drążku wnętrzem w naszą stronę. Następnie należy unosić ciężar ciała do momentu, aż broda nie znajdzie się nad drążkiem. Ramiona powinny być rozstawione szerzej niż barki, a nogi mogą być lekko ugięte lub skrzyżowane. Głowa musi być stabilna, a wzrok skierowany przed siebie. Nie należy robić tego ćwiczenia w pośpiechu, warto skupić się na odpowiedniej technice i nie zapominać o oddechu. Istotnym jest, aby nie przesadzać z ilością serii. Jest to trening bardzo wyczerpujący, więc należy robić go z głową i nie forsować organizmu.

Po nabyciu wprawy można wykonywać różne kombinacje podciągania. Istnieje możliwość ćwiczeń w dwuchwycie lub chwycie naprzemiennym, a także podciąganie na jednej ręce. Jest to jednak najtrudniejszy sposób i zaleca się go osobom zaawansowanym.

Możemy również zmieniać rozstaw barków na inne szerokości, czy wraz z unoszeniem ciała podnosić wysoko kolana. Rodzaj podciągania należy dopasować do poziomu naszych umiejętności, aby nie zrobić sobie krzywdy i nie zniechęcać się do dalszych prób.

Jaki drążek do podciągania wybrać?

   Pocieszający jest fakt, że aby zacząć ćwiczyć podciąganie na drążku, nie musimy zapisywać się na siłownię. Drążki i poręcze do ćwiczeń możemy nabyć w każdym sklepie sportowym i zamontować w domu. Oferta jest bardzo szeroka, a ceny zróżnicowane. Sprzęty te różnią się sposobem montażu i kształtem.

Jakie są rodzaje drążków?

   Drążek sufitowy charakteryzuje się stałym mocowaniem. Nie zajmuje miejsca, a jego konstrukcja jest bardzo stabilna i wytrzymała. Drążek ścienny również jest bardzo solidny, a sposób jego zamontowania nie ogranicza możliwości wykonywanych ćwiczeń. Kolejnym drążkiem jest drążek montowany do framugi drzwi. Wyróżnia się tym, że nie umieszcza się go w futrynie na stałe. Jest łatwy w montażu i nie zajmuje miejsca.

   Iną kwestią w wyborze jest kształt. Wyróżniamy drążki proste lub wygięte. Te proste są najtańszą i najprostszą opcją, która niestety może nie satysfakcjonować. Taki drążek to tylko metalowa rura, po której mogą ślizgać się ręce. Chyba, że wybierzemy opcje z nakładkami, dzięki którym nie będzie potrzeby dodatkowego inwestowania w rękawice antypoślizgowe. Istnieją również drążki z wygiętymi zakończeniami i nakładkami, które ułatwiają utrzymanie pozycji. 

   Przy zakupie należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Ważną informacją jest jakie maksymalne obciążenie wynosi dany sprzęt. Należy je odpowiednio dopasować do użytkownika. Poza tym trzeba zastanowić się nad kwestią miejsca, jakim dysponujemy oraz jakiego będziemy potrzebować do swoich kombinacji. Istotną rolę grają również fundusze, jakimi dysponujemy na zakup.

   Podciąganie na drążku przynosi wiele korzyści. Wzmacnia różne mięśnie, rozbudowuje sylwetkę, a także pomaga w osiąganiu celów i pokonywaniu własnych ograniczeń. Warto więc zastanowić się nad jego zakupem. 

 

 

ByDaniel

Korzyści z wykonywania ćwiczeń na drążku do podciągania

Coraz więcej osób w Polsce korzysta z siłowni i profesjonalnych narzędzi do ćwiczeń. Jedną z najpopularniejszych aktywności jest trening na drążku. Tego rodzaju ćwiczenia mogą wydawać się trudne do opanowania, kluczem jest jednak wiedza o tym, jak oddziaływać na poszczególne mięśnie. Prawidłowo zastosowany drążek do podciągania pozwala wzmocnić organizm i uzyskać bardziej smukłą sylwetkę.

Wzmacnianie mięśni całego ciała

Można wymienić wiele korzyści z ćwiczeń wykonywanych na drążku. Dzięki podciąganiu jednocześnie wzmacniane są mięśnie całego ciała. Trening najmocniej oddziałuje na ramiona, a także mięśnie grzbietu. Są one w dużym stopniu napinane podczas podciągania i muszą dźwigać ciężar ciała. Drążek do podciągania pozwala osiągnąć wymarzoną smukłą sylwetkę. Utrzymanie w jednej pozycji ciała przez kilka sekund nie jest łatwe i wymaga sporego wysiłku. W związku z tym podciąganie poprawia jędrność skóry i w naturalny sposób pozwala na szybkie pozbycie się nadwagi.

Ćwiczenia poprawiające kondycję

Drążek do podciągania powinien być wykorzystywany regularnie. Pozwala to rozwijać wybrane partie mięśni, które z czasem staną się bardziej wytrzymałe. Pierwsze rezultaty można zauważyć już po około 7-10 dniach ćwiczeń, co zachęca do treningów. Podciąganie działa korzystnie na mięśnie klatki piersiowej, dlatego ćwiczenia tego typu są szczególnie polecane kobietom zainteresowanym podniesieniem i ujędrnieniem swojego biustu. Drążek do podciągania pozwala także zwiększyć siłę i poprawić ogólną kondycję fizyczną organizmu.

Prawidłowe korzystanie z drążka

Aby odnieść korzyści z ćwiczeń na drążku, trzeba nauczyć się efektywnie korzystać z tego narzędzia. Należy złapać go obiema dłońmi na szerokość barków. Uchwyt musi być mocny, aby mógł utrzymać ciężar całego ciała. Następnie należy napiąć mięśnie ramion, grzbietu oraz łopatek. Początkowo może to sprawiać trudności, dlatego wiele osób skupia swoją uwagę na jednym punkcie przed sobą. Można w ten sposób uzyskać lepszą koncentrację i szybciej nauczyć się napinać różne partie mięśni. Kolejnym krokiem jest właściwe podciąganie. Na drążek należy napierać klatką piersiową, jednocześnie ciągnąć ciało w górę za pomocą mięśni ramiom i grzbietu. Warto pomyśleć o skrzyżowaniu stóp, co ułatwia utrzymanie ciała w jednej osi. 

Trening dostosowany do kondycji

Pociąganie powinno być powtarzanie co najmniej 2-3 razy podczas pojedynczego treningu. Wraz z biegiem czasu ilość powtórzeń może rosnąć do około 10-12 jednorazowo. Ćwiczenia nie mogą być zbyt obciążające i ich ilość musi być regulowana przy uwzględnieniu aktualnej sprawności osoby wykonującej ćwiczenia. W razie wątpliwości warto skonsultować się z profesjonalnym trenerem, który pomoże dobrać indywidualny program ćwiczeń obejmujący Drążek do podciągania do treningu domowego i inne urządzenia dostępne w siłowni.

ByDaniel

Drążek do podciągania – jak wybrać odpowiedni

Na wzmocnienie części ciała takich jak ramiona, plecy czy po prostu rozbudowa mięśni głównym i  najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie własnego ciężaru ciała oraz zastosowanie drążka po podciągania. Z tego sprzętu nie trzeba korzystać tylko na siłowniach. Drążek do podciągania może być stosowany we własnym domowym zaciszu, ponieważ nie zajmują dużo miejsca.

Prosty i skuteczny trening z drążkiem do podciągania

Ćwiczenia podciągające ciężar ciała to podstawa każdego siłowego treningu.

Regularne treningi sprawiają nie tylko lepszą formę naszego ciała, ale także poprawiają nastrój. Trening z wykorzystaniem drążka do podciągania, poza rozbudową tkanki mięśniowej oraz wzmocnienia pleców, wspomagają zwalczyć bóle kręgosłupa. 

Dostępnych jest wiele rodzajów drążków do podciągania. Wybór może być przez to kłopotliwy. Przed wyborem warto zapoznać się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru drążka. Następnie zastanowić się, który będzie odpowiedni do domowych ćwiczeń podciągających.

Drążek do podciągania i wyrzeźbienia sylwetki – parametry na jakie trzeba zwrócić uwagę 

W chwili wyboru drążka trzeba zwrócić szczególną uwagę na takie parametry jak:

– sposób mocowania

– wygięcie, wykończenie, uchwyty

– nośność

Sposób mocowania

Przy drążkach rozporowych trzeba pamiętać o dokładnym zmierzeniu szerokości drzwi oraz sprawdzeniu wagi osoby ćwiczącej. Żadne z tych nie może przekraczać wartości wyznaczonych przez producenta.

Nośność

Parametr ograniczenia masy ciała dotyczy każdego rodzaju drążków: instalowanych do sufitu, ściany czy drzwi. Ten aspekt w żadnym przypadku nie może zostać przekroczony. Prawidłowo dobrana nośność do masy ciała jest wtedy kiedy zostaje duży zapas między maksymalnym obciążeniem a wagą osoby ćwiczącej.

Wygięcie, wykończenie, uchwyty

Wykończenie uchwytów drążka trzeba dobrać do własnych preferencji. Uchwyty mogą być pokryte specjalną substancją mającą wpływ na poprawę chwytu lub wyposażone w powierzchnię gładką.

Jaki wybrać drążek do podciągania?

Na początek trzeba się zastanowić, jakie ćwiczenia planuje się wykonywać.

Drążek rozporowy idealnie sprawdzi się podczas klasycznego treningu, bez dodatkowych uchwytów. Doskonały do ćwiczeń mięśni biceps, klatki piersiowej, mięśnie pleców, ramiom oraz mięśni brzucha i czworobocznych.

Dla osób oczekujących wszechstronnego treningu z drążkiem do podciągania nada się drążek z dodatkowymi uchwytami. Uchwyty te mają przeznaczenie do chwytów szerokich oraz młotkowych. Można zastosować różne rozstawy, ułożenie rąk. Nie ma przy tym żadnych ograniczeń.